GTR1000 introductie
Home ] Up ] GPS introductie ] 5MX introductie ] [ GTR1000 introductie ] Kabels ] Behuizing ]

rainblin.gif (4535 bytes)

© copyrights Frank, 2000

 

Home
Up
GTR1000 spec

E-mail:mail.gif (15093 bytes)

My URL: http://surf.to/FVe

V3-URL

I got it for free at http://come.to

button88x31.gif (2210 bytes)

Best viewed in screenmodus 800*600

 ie4get.gif (7090 bytes)

Last updated:

17-07-01

==================

De Kawasaki GTR1000 is een reeds lang bestaande motorfiets en heeft zich in de praktijk ook bewezen.
gtr3.jpg (7521 bytes) De GTR1000 is gemaakt om veel kilometers mee te rijden. Flexibel, soepel en snel. Met z´n 98pk motorvermogen is hij ook prima te gebruiken als "pakezel": met ca. 520kg (motorgewicht + drie volgepakte koffers + duopassagier) gedraagt de motor zich perfect op de weg.

De specificaties van deze motor zijn hier te vinden. Ook op de links site staan enkele verwijzingen.

Door de goede uitrusting is het goed mogelijk om +1000km op één dag te rijden, waarbij het overgrote deel nog over "binnenweggetjes" gereden wordt, dat wil zeggen: niet over de snelweg. Voorwaarde om dergelijke afstanden (nog verantwoord) af te leggen, is dat je weinig moet stoppen om de weg te zoeken, of keren omdat je een afslag gemist hebt.

Hier doet het navigatie systeem dus zijn werk. Op de foto rechts is te zien, hoe het systeem eruit ziet als hij volledig gemonteerd is. Het is de "zwarte doos" die op het stuur gemonteerd is. De "zwarte doos" is slechts een houder, die de Psion 5MX op zijn plaats houdt en de Psion beschermt tegen regenwater en trillingen.

Dankzij de hoge nauwkeurigheid van mijn PC-gestuurde freesmachine, past de Psion daar zeer goed in.

De GPS 12XL-receiver is gemonteerd in de (volle)kuip.

Om dergelijke apparatuur niet los op de motor te laten zitten zodra je van de motor afstapt, is het noodzakelijk dat het systeem eenvoudig te demonteren is.

gtr1.jpg (17491 bytes)

gtr2.jpg (10185 bytes)

 gtr5.jpg (9927 bytes)
De Psionhouder kan los op de onderplaat gestoken worden, die op de linker foto te zien is. Daarvoor zijn vier gaten die het geheel op zijn plaats moeten houden.

Deze voetplaat is op zijn beurt met twee bouten gemonteerd op de plaats van de (standaard) plastic kap voor het balhoofdlager.

De foto rechts laat het zicht op de instrumenten zien voor de berijder. Helaas spiegelt het beschermruitje van de houder, omdat er geen polarisatiefilter op het gebruikte fototoestel gezet kan worden.

Het is in ieder geval nog goed te zien dat alle (cockpit) elementen nog goed zichtbaar blijven.

Tevens zijn er slechts een paar funkties toegankelijk tijdens het rijden, door het gebruik van de "doordruk knoppen". Deze knoppen dienen om in- of uit te zoomen, meer of minder detail weer te geven en om het beeldschermcontrast bij te stellen. Dit zijn handelingen die blindelings en met één hand uitgevoerd kunnen worden om de verkeersveiligheid niet in gevaar te brengen. Ook levert de bediening met handschoenen  geen probleem op.

´s Als het donker wordt, is het beeldscherm verlicht zodat er ook ´s avonds een goed beeld is

gtr4.jpg (19343 bytes)
back.gif (2620 bytes)

next.gif (2611 bytes)